Gra internetowa w suahili

2 listopada 2006, 11:01

UNICEF wprowadził pierwszą na świecie grę internetową w języku suahili. Jej celem jest ograniczanie postępów HIV i AIDS.



Kwantowe go do testowania sztucznej inteligencji. Czy SI poradzi sobie z grami takimi jak mahjong?

3 sierpnia 2020, 14:31

Fizycy z Chin zaprezentowali wersję gry go opierającą się na mechanice kwantowej. W swojej symulacji naukowcy wykorzystali splątane fotony do ustawiania kamieni na planszy, zwiększając w ten sposób trudność gry. Ich technologia może posłużyć jako pole testowe dla sztucznej inteligencji.


Alkohol osłabia połączenie konieczne do przetwarzania wskazówek społecznych

2 września 2013, 11:55

Alkohol ogranicza komunikację między ciałem migdałowatym a korą okołooczodołową, które współpracują, by prawidłowo zinterpretować i zareagować na wskazówki społeczne.


W atrium rozbudowywanego Planetarium Śląskiego wmurowano kapsułę czasu

4 października 2021, 11:13

Pierwszego października w rozbudowywanym Planetarium Śląskim w Chorzowie wmurowano kapsułę czasu, która ma zostać otwarta za 40 lat - 4 kwietnia 2061 r. W umieszczonej w atrium kapsule znajdują się, m.in.: maseczka, informacje o stanie współczesnej wiedzy astronomicznej, pendrive ze zdjęciami z budowy Planetarium-Śląskiego Parku Nauki czy aktualne pieniądze.


Interaktywna mapa genetycznej historii ludzkości

14 lutego 2014, 12:16

Naukowcy z Uniwersyteckiego College'u Londyńskiego (UCL) i Uniwersytetu Oksfordzkiego stworzyli interaktywną mapę ludzkiej historii genetycznej. Obejmuje ona 95 populacji z całego świata i demonstruje prawdopodobny genetyczny wpływ europejskiego kolonializmu, arabskiego handlu niewolnikami, Imperium Mongolskiego i podróży europejskich handlarzy wzdłuż Szlaku Jedwabnego.


Wrocław: w ramach pracy inżynierskiej student buduje interaktywną laskę dla osób niewidomych

2 grudnia 2021, 13:30

Artur Salamon, student inżynierii bezpieczeństwa na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu (UPWr), buduje w ramach pracy inżynierskiej interaktywną laskę dla osób niewidomych. Dzięki czujnikom odległości i sygnalizowaniu przeszkód za pomocą wibracji ma ona ułatwić użytkownikowi poruszanie się po mieście.


Naukowcy we Wrocławiu... złapani w sieć

11 stycznia 2016, 10:14

Ponad 230 naukowców z prawie 30 krajów świata weźmie udział w rozpoczynającej się w poniedziałek 11 stycznia we Wrocławiu trzydniowej interdyscyplinarnej konferencji NetSci-X 2016, poświęconej naukom o sieciach (network science).


Interaktywna instalacja ma wyzwalać refleksję nad przyszłością morskich stworzeń i ludzi

6 grudnia 2021, 12:52

"Echoes" to interaktywna instalacja autorstwa Mathiasa Gmachla. Powstała z ok. 4,5 t stali i mierzy ponad 17 m. Przedstawia podświetlonego walenia. Gdy widz za bardzo się do niego zbliży i przekroczy pewną granicę, światła rzeźby przygasają, a ścieżka dźwiękowa przycicha do momentu, aż człowiek odejdzie na "bezpieczną" odległość. Zabieg ten ma pokazać, co się dzieje, gdy ludzie zawłaszczają przestrzeń, której inni mieszkańcy Ziemi potrzebują, by przetrwać.


Interaktywna telewizja w szpitalach

7 sierpnia 2006, 14:04

Z usług dostępnych dotychczas jedynie gościom hoteli, mogą obecnie korzystać pacjenci w amerykańskich szpitalach. Dzięki firmie LodgeNet Entertainment Corp., która w 10 szpitalach zainstalowała systemy telewizji interaktywnej, pacjenci mogą zamawiać filmy, które chcieliby zobaczyć, poprosić o jedzenie czy zmianę pościeli.


Na świecie jest więcej otyłych niż ludzi z niedowagą

4 kwietnia 2016, 14:15

Na świecie żyje więcej dorosłych osób z otyłością niż z niedowagą.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy